Thursday, February 16, 2006

Jobbiga föräldrar

Idag fick jag mail från Johans mamma, jag har inte svarat på det än men det verkar som om hon halvt störd. Johan är den spelare som jag tipsade att satsa på skolan eller poker istället för bordtennis. Mailet:

Erik,

Johan har nu slutat med pingisen efter att du mailat honom. Han tog mycket illa vid sig och jag förstår inte hur du kan skriva på det sättet till en 16-årig kille. Jag vill ha en förklaring till varför du gjorde det.

Nu sitter Johan vid datorn hela dagarna och spelar bort alla sina pengar, tycker du det är bättre än att spela bordtennis? Allt handlar faktiskt inte om att bli bäst.

Jag har skickat en kopia på detta mail till Svenska bordtennisförbundet och jag hoppas att de inte kommer att anlita dig i fortsättningen.

/Sofia

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nej allting handlar inte om att bli bäst, men bättre, vilket han verkar vilja, men för att bli bättre kan han ju alltid fråga "den "lokala tränaren vad han har för brister, och vad han bör träna på!

Hur lyder ditt svar Erik?
Hon verkar vilja skylla på dig.

9:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Han verkar ju inget vidare på poker heller då, kan du ju skriva..

9:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fanns det inte en stor gnutta ironi i ditt svar till Johan? Konstigt att ta ett mail så hårt.

10:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Om man inte får hålla på med pingis, när man inte är så bra, i så fall skulle vi inte ha en massa besserwissers till tränare i Sverige:)
För 99% av tränarna har varit halvruttna ungdomsspelare, som sen inte räcker till på seniornivå. Sen sitter dom och gnäller på en massa pingisspelare och undrar hur man kan hålla på när man e så kass, fast de varit precis så ruttna själva...

9:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Leffe är rätt på det.
Bloggarens tjat om en förlorad boll för evigheter sedan är, om inte bevis så i alla fall ett tydligt tecken på det.
Och om storyn med killen som kontaktade bloggaren är sann så ska bloggaren nog vara rätt nöjd om reaktionen stannar vid ett föräldramail.
Ett pingisrack nerkört i halsen hade varit rimligare. Eller en bra smäll på käften.

5:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

om det är sant tycker jag nog det är lite udda sätt att behandla ungdomar. Alla är inte talanger men är det verkligen tränarna för en ideell klubb som ska avråda en ungdom att fortsätta? Känns oansvarigt.

7:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej! JAg vet inte vilka ni är men om det som står stämmer så håller jag med dig Sofia. Att man som tränare kan säga så till en spelare. Det var bland det värsta jag hört!!! /M.H

12:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

hur kan man skriva nåt så dumt som bloggaren skrivit.om han verkligen ville bli bra kan du ha krossat en stor bit av hans liv.så hjärtlöst./en ambitiös spelare

6:01 PM  

Post a Comment

<< Home