Monday, January 16, 2006

Nytt rack

När jag beställer kläder från min sponsor så kommer alltid leveransen till Sportkransen i Stockholm eftersom jag ofta är på resande fot. Idag när jag skulle hämta varor där stod ett barn, kanske 10 år, med sin pappa och diskuterade vilket rack han skulle ha. Den trötta personalen tipsade "köp ett färdigt Cobra Ultra". När de lämnade butiken med racketen följde jag efter och utanför berättade jag om försäljningstricket från butiken att sälja slöa fabrikslimmade rack och att plattorna i stort sett är omöjliga att avlägsna på de. Sen förklarade jag hur viktigt det är att börja limma tidigt och rekommenderade Butterfy Sriver 1,7 på båda sidor med en rak allroundstomme. Eftersom de hade bytesrätt så gick raka vägen och bytte racketen.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Varför är det viktigt att limma i så tidiga år? Innan man ens lärt sig lira?

2:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vissa kommer då aldrig få chansen att limma eller var det lira :)

8:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Att missa limmandets stora nöje... stort.

8:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Du kan inte vara så pass stor inom pingis om du rekommenderar en sån sak till en tioårig nybörjare. Antingen har du upptåckt nåt ingen annan vet eller så vill du bara jävlas med alla du ser.

1:13 PM  

Post a Comment

<< Home