Wednesday, January 11, 2006

Svarta pengar

Det är tråkigt att det breder ut sig mer och mer med "svarta pengar" inom bordtennisen. Jag har själv aldrig accepterat "svarta pengar" som arvode när jag konsulterats och när man då hör tränare som håvar in löner på mellan 13 och 20 tusen svart i månaden är det klart att man blir upprörd. Jag har kollat inkomster med skattemyndigheten och med hjälp av de sett vilka namn och klubbar som uppenbarligen sysslar med denna illegala verksamhet. Jag väljer att inte offentligöra några namn med hänsyn till de inblandades familjer. Men jag kan säga att jag blev jäkligt förvånad.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ha ha!!! Breder ut sig?? Du tycker att det börjat breda ut sig nu?...kom i luckan Kenneth! Det har väl varit så i alla år. Fast fotbollen är tio gånger värre, där man kan man tjäna duktigt med flis även i division fem.

Är det föreningarnas problem, eller är det ett problem för samhället? Alltså, att klubbarna måste ta till sådana tricks för att överhuvudtaget överleva...

Black Adder

3:10 PM  

Post a Comment

<< Home