Wednesday, February 08, 2006

Tips

Många tränare propagerar för hur viktig uppvärmningen är och jag är inget undantag. Ändå blir det ofta för dåligt när unga värmer upp inför tävling. Idag hade jag ett pass med fem av Sveriges bästa ungdomar. Jag hade med mig två skålar som jag fyllde med kallt vatten och is, sedan bad jag två av de att stoppa ner båda sina händer i skålarna och ha kvar de där i exakt en minut. Direkt efter fick de möta två av de andra; 11-3 respektive 11-4 till de utan kalla händer. Jag skapade alltså en förståelse för att man ska värma upp ordentligt före match.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Den vá bra!

8:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vad listigt, Freud ler i sin grav:)
Varför inte en fetsmäll varje gång de inte värmer upp, lite som "Pavlovs hundar"??? Då lär dom små liven sig också efter några blåtiror...

10:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nog har jag hört talas om kalla fötter, men kalla händer, nä jag vet inte...

9:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Finns det nåt som man som ledare blir mer förbannad på en när spelarna sitter och smsar typ istället för att värma upp..

Sen går de in och gör riktiga skitmatcher i början på varje tävling..

Mobilförbud är härmed infört i vår klubb!!

5:46 PM  

Post a Comment

<< Home