Wednesday, March 22, 2006

Kanslister = Tjuvar ?

Ett av få kontorsjobb på klubbnivå är kanslist. Jag har faktiskt aldrig varit det och de beror på att jag inte gillar att ha kontakt med föräldrar till en massa sopor. Jag har hört att det är ganska vanligt att kanslister och tränare som känner kanslisten smusslar undan pengar från kassan som innhåller deg för materialinköp och läskinköp. Enligt det här ryktet ska det kunna röra sig om över 2000 kronor varje månad som en del kanslister tar i egen ficka. Är det någon som vet om det här ryktet stämmer så vill jag att ni mailar mig.

28 Comments:

Anonymous Anonymous said...

De tjänar ju så dåligt så jag unnar dem lite "extra" deg! :-)

11:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ritchey var väll inte kanslist?

1:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nej, so what? du stavar förresten "väll" fel, och det har du gjort genomgående i hela bloggen...

2:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Om man ändå hade haft råd med en kanslist // fattig klubbledare

5:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

EPU = Eriks Privata Utredningar (en parafras på SOU)

5:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vem fan är "ritchie" då , knappast vår nästa J-O !!!

6:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Finns även kassörer som dragit med Kassan!
2-3 i Göteborg är kända!

6:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

BTW; BWO har ett stigabord Expertroller med i den nya videon!! Kan vi i pingissverige inte få in en fot i schlagervärlden nu då så mediaintresset kan explodera!!

7:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

ha ha ha Alexander Bard ska ju ha "bollkänsla" vad jag förstår!//ASSO

9:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Legendar" för vad?

9:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bra koll, på en Div 2 tränare i värmland? sen då...kommer värmland överhuvudtaget i närheten av stockholms lagen.. nicht!

10:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja du Mika det kanske dax att kliva fram och erkänna att du är kanslist ändå???

11:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

pingiskanslister och tränare stjäl pengar från kassan......

9:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag skulle vilja gå snäppet längre och fråga om det finns någon privatperson som han inte är skyldig pengar?? :-)

10:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, helt sjukt hur man kan lägga ned en karriär för att ha snott en hundralapp.

1:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det var ett jävla snattande i pingisvärlden, 100 spänn, ett par shorts etc..har pingisspelare svårt att skilja på vad som är deras eget? Främst i sthlm området..

1:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Man kan inte "skilja på deras eget", man måste nämligen skilja på sitt eget och någon annans.

2:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Grymt coolt med STIGA prylarna i BWO videon....kul att det händer något, känns som STIGA är på offensiven

3:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

Löjligt att hänga ut nämnda individer här på bloggen, oavsett vad som hänt eller inte hänt. Synd på en i övrigt underhållande blogg att ge förutsättning för dylikt spekulerande...

4:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, man ska inte hänga ut individer. Detta kan leda till anmälningar och att bloggen läggs ned.

5:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag har tyvärr ett lite knäckande besked till denna blogg. Efter att ha blivit överöst av spekulationer om att jag skulle vara bloggaren så har jag äntligen skrapat fram ett alibi som visar att jag inte är det.

Jag har ett karaktärsvittne, Jocke Melin, som kan vittna att jag inte är bloggaren...

Mystiken tätnar mao ännu mer om vem som är bloggaren..

Mvh Mika

P.S. Måste ge cred till bloggaren och helt fantastiskt att lyckas sprida dimridåer tätare än Patrik Jönssons backhandfisk om att jag skulle vara bloggaren D.S.

2:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hur aktuell är "ottosson" då?
Det var ett jävla surr kring honom för ett tag sedan....en del verkar vara väldigt säkra på att det är bloggaren.!!

3:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag säger bara "Berka" och Tommy Bergman

9:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Är Bornben bloggaren???

1:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vem är Bornben?

2:07 PM  
Anonymous Anonymous said...

Till anonymous 2:31 PM, som jag citerar: "Man kan inte "skilja på deras eget", man måste nämligen skilja på sitt eget och någon annans."

Om man objektivt utifrån betraktar en viss kontext så kan man visst hävda att pingisspelar måste kunna skilja på vad som är "deras eget" och underförstått från vad som är annans. Det är grammatiskt korrekt. Se så, studera nu lite grammatik; gör det igen, om och om igen!

3:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Se där ja, då var det vind i seglen igen........

4:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

det måste vara berka som är bloggaren

7:57 AM  

Post a Comment

<< Home