Thursday, March 16, 2006

Sluta gnäll

Jag har pratat med en kille som är 16 år och rankad bland de 20 bästa i Sverige i sin åldersgrupp. Han gnällde över att han ofta får köra med sämre spelare på träningarna. Jag frågade om han menade yngre lovande spelare och så var det mycket riktigt. Då förklarade jag att det här troligen är "Next ones" och att klubbarna bör satsa på de. Är man 16 år och inte ens topp-10 i Sverige i sin åldersgrupp så ska man acceptera att köra åtminstone två-tre pass i veckan med yngre lovande spelare. Hur ska Sverige annars få fram riktiga stjärnor på sikt.

20 Comments:

Anonymous Anonymous said...

har inte sett några next ones dom senaste 15 åren.

12:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Faan vad bra skrivit Erik! Har samma "problem" i min klubb och förmodligen är det samma sak i de allra flesta klubbarna i Sverige. Pingisporten består av mestandels av en massa egoister!

6:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

var det inte så att han ÄR sämst i gruppen, utan att han själv fattat det...

7:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det är antagligen inte "Johan" han har ju slutat och spelar poker istället..eller?

7:55 AM  
Anonymous Anonymous said...

var ju nån pingisspelare som började spela när han var 18, blev världsmästare när han var 28 eller nåt. kommer inte ihåg vem men var några år sen.
tänk om han hade haft dig som tränare, då hade världen gårr miste om en mästare.

3:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

vilken jävel på att kritisera folk!

11:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mahir yesilbag...

2:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

De som tror dom är bra i Göteborg är inte ens med på 20-bästa listan i Sverige.
De som är lite bättre är dock med som Kalle, Ted, Henrik och Linus.

Dom borde träna lite mer med de "next ones"

6:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bara för att man är ung är man knappast en framtida J-O. Krävs lite mer än att vara top 10 på pojkar 12 rankingen. Det kan ju vem som helst vara som tränat en del, kommit in i puberteten lite tidigare än alla andra och limmar som en galning.. Får nog kolla teknink, bollsinne, och vinnarskalle på ungarna också

12:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

den som han kallar för gnällspik är förmodligen Martin Brännström Tibble Kungsängen som tvingas träna med en tioåring som ändå snart ska bli en spårvägensk*t. (som ingen gillar p.g.a deras uppblåsthet)Det tror jag. vad menar han med inte ens topp-10. Även betydligt lägre rankade spelare i den åldern kan gå långt.

11:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Om du vet vem han menar måste ju du ju även veta VEM bloggaren är??

8:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Erik lindh förstås

12:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

kan bara inte vara Erik Lindh...
min bild av honom är en trevlig kille som kan föra sig, alltså bete sig som en normal människa...
Eller har jag verkligen fel...?

4:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

tror också på tror också på erik lindh, men att han skulle vara "retarded" var nytt.

9:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Är det efterblivet att spela med vänster hand?

9:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Klart att det inte är Erik Lindh, dumskallar!

11:20 AM  
Anonymous Anonymous said...

Är det självklart, att det inte är
Erik Lindh?

3:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det är inte Erik Lindh...

Kolla tidigare inlägg, ifall det är han så pratar han om sig själv i 3:d person...

Lindh
För lite drygt tio år sedan så var jag tränare på ett sommarläger helt enkelt för att det var förbannat bra betalt. Jag tror inte någon på lägret var bättre än klass 2-spelare. I vilket fall så skulle Erik Lindh vara med under ett matchpass. Jag sa till han att "köra skiten" ur alla han fick möta. Han gjorde som jag sa och körde max hela matchpasset. Alla som fick möta honom var såklart helt chanslösa. Det tyckte jag var kul och jävligt nyttigt för alla inblande. Det är viktigt att veta vad som krävs liksom.

6:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det funkar fint det ser du, att prata om sig i 3:e person..

7:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror att bloggaren är hasse kroon

9:59 PM  

Post a Comment

<< Home