Wednesday, April 19, 2006

Västsvenska mästerskapen 2004

Jag tillhör tillsammans med ledarna på Riget de som behärskar coaching mellan set och vid "timeout" allra bäst. När jag skulle coacha under Västsvenska mästerskapen 2004 i P12 så lät det ungefär såhär:

-Dra upp den med skruv mot backand, då blockerar han tillbaks diagonalt, då trycker du med backand i fickan på han, då får du tillbaks bollen i forehand, då är han svag längst ut i forehand.
-Okej, Erik.

Senare när han förlorat och satt och tjurade frågade jag om han inte ville vinna. Han svarade att han ville det. Då sa jag "varför gör du inte som jag säger då?". Det är ett stort problem att svenska bordtennisungdomar är för dåliga på att ta emot extremt avancerad coaching.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du har rätt i det du säger, fast att kalla det du sa för extremt avancerad coachning är att ta i:)

9:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

det har du rätt i grabben!

9:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Detta har även märkts hos äldre spelare längre ner i serierna..
Men det handlar som du säger om vilja ..

8:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

han lär ju knappast alltid lägga den diagonalt varje gång, om har lite bakom pannbenet borde han veta att det var det du sa.

8:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

heja,heja,heja ÄNGBY

10:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fan vilka kassa råd, inte konstigt han loosa.

5:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

de fanns ej p12 i västsväska 2004..tänk innan du ljuger..

9:27 PM  

Post a Comment

<< Home