Sunday, March 12, 2006

Morsa

Det här är bara för sjukt; när jag var nere i hallen i fredags och hade ett pass med tre av Sveriges bästa ungdomar så kommer en ganska kraftig kvinna in i lokalen:

-Erik?
-Ja, har du tid att vänta en och en halv timme, jag har träning.
-Det är jag som är Sofia, Johans mamma, nu vill jag prata med dig.
-Nu får du lyssna. Jag har träning. T-R-Ä-N-I-N-G. Vill du prata med mig så får du vänta.

Kvinnan sätter sig ner och stirrar på mig under hela träningen. När den är klar så stannar jag vid henne:

-Att du orkar, släpp det där nån gång.
-Nu vill jag att du lyssnar på mig Erik. Det finns viktigare saker än att bli bra och...
-Jag har förstått att du tycker det, det stod i ett av dina mail, du behöver inte upprepa dig. Hur länge har du tänkt att vi ska prata?
-Tills jag är klar. Jag vill att du tar kontakt med min son. När du gjort det och bett om ursäkt så ska jag låta dig vara.
.Vilken människa du är. Släpp det där. Jag har inget med din son att göra. Han frågade, jag svarade. Om han vill prata med mig så be han ringa. Här är mitt nummer (jag gav mitt visitkort). Hejdå.

Sedan gick jag. Nu hoppas jag att jag aldrig mer får se henne. En krafig störd morsa liksom. Vem vill ha kontakt med sånna.

16 Comments:

Anonymous Anonymous said...

sluta vara så stöddig Lars

6:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

fan va du är cool erik.... antar att du är elitist och anser att alla som ska hålla på med idrott ska vara talanger och bli ngt. Gillar verkligen din mentalitet, synd att inte alla tränare är så otrevliga som du verkar vara.

7:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

fan va du är cool erik.... antar att du är elitist och anser att alla som ska hålla på med idrott ska vara talanger och bli ngt. Gillar verkligen din mentalitet, synd att inte alla tränare är så otrevliga som du verkar vara.

7:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

stick ut ur lokalen kärringjävel, hade varit på sin plats!//ASSO

7:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

kan det vara så att bloggaren är tränare i spårvägen, spelarna han syftar på är kanske: william svedberg, anthony tran o harald andersson. han säger att det är 3 av landets bästa spelare, bara en gissning från mig.

9:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

det finns dessutom en 16-åring som heter Johan i spåret...

3:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

kan inte nån som var på den där träningen säga vem den här jävla bloggaren är. såg jag han på stan skulle jag fan sänka han, så jävla arrogant och nedsättande mot alla som spelar pingis för att det är kul.

4:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

erik, du verkar väldigt stöddig mot den här grabben o hans "morsa", men har du tänkt på att de har den perfekta hämnden på sin sida om de vill...nämligen att ge oss vad vi alla vill ha....

8:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag heter varken marcus, eric eller har tränat barbeidos landslag. Däremot har jag tränat svenska ungar och träffat deras föräldrar. Jag har aldrig sett det så, att det är verksamheten som är till för mig. I RF:s stadgar 1 kap sägs bl.a idrott ska utformas så att " den ger alla som deltar en kamratlig och trygg social gemenskap ".

8:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Starkt jobbat Erik.. Allt som kommer upp faller ner..För din information så är damen läkare och skall ta hand om dig och din sjuka kropp när du kommer på sjukhuset, skall se hur jävla tuff du är då. Du kanske också blir utslängd ?

1:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

du som skrev ovan verkar känna den där mamman, kan du inte fråga henne vem bloggaren är och skriva det i nåt inlägg. börjar bli jävligt trött på att han hemlighåller sin identitet. om han är så stor inom pingis så skulle han nog inte vara så okänd för mig. men eftersom han är det så tror jag inte han e så viktig som han säger sig vara.

2:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det verkar som att ingen vet vem bloggaren är, skickligt att hålla sig dold måste jag ändå medge...
klart man blir nyfiken!
Det måste till att nån vågar avslöja honom, OM dom vet!!

1:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lite trist när Bloggaren raderar inlägg titt som tätt, men det ger en iaf an del information:)

1:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja det måste fattas en del inlägg som skrivs, eller?

7:58 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jepp, nog tar Bloggaren bort inlägg

11:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

vilken chicken...

7:18 PM  

Post a Comment

<< Home