Thursday, March 30, 2006

Hårdare träning tidigare

När jag var på VM i Dortmund 1989 så pratade jag lite med Jiang Jialiang. Han frågade lite om hur träningen i Sverige var och om jag visste skillnader på hur träningen bedrivs i Kina. Jag berättade att svenska ungdomar har en traditionell skolgång men att jag jobbar mycket för att bordtennis ska finnas på schemat för lovande ungdomar från 4:e klass. Jiang tyckte att det verkade vettigt men ifrågesatte om inte 4:e klass var för sent att börja ha vissa veckodagar med dubbla pass. Jag höll med honom men förklarade att det är ett steg i rätt riktning mot att få in det på schemat redan på lågstadiet.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

När man går i fyran så går man på mellanstadiet:)

10:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

vm 1989??.. vem levde då?

10:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kan du kinesiska också erik?1989 kunde inte Jiang engelska.Var själv i dortmund som spelare....

10:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Liar Liar finns det inte en kines som heter så..?

11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

hahaha, han kunde inte ens engelska, den var skön, nu vet man att du driver blogger.

11:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men hallå alla det brukar väl finnas folk som kan tolka... eller????

12:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

Klart Ekan kan kinesiska, han kan ju allt annat:)

5:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Håller med,inget är omöjligt för erik blogger.Han kan förstås allt och har varit med om allt,skulle inte förvåna om han inte lärt kinesiska av Jens Felke.Erik blogger for ever............

11:25 PM  

Post a Comment

<< Home