Thursday, March 30, 2006

Idiot

Jag pratade med en ganska korkad förälder under en GP-tävling. Han sa att hans son lyckats bra eftersom han tagit åtta bollar i två set och sju i det sista mot en spelalre som var ett tre åldre och högre rankad. Jag frågade om vad han menade med bra och berättade att ett set går till elva och det gäller att vinna tre set. Han svarade att det kan vara bra med tufft motstånd och att det är bra att lära sig att förlora. Hur jävla dum kan man bli, tror han inte att man hinner förlora tillräckligt under en pingiskarriär utan att man söker upp förluster genom att anmäla sig i klasser där man inte har en chans. Att det finns sånna här föräldrar är en av anledningarna till att Sverige kommer att få svårt att få fram riktigt bra spelare.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Erik! Jag är en av dina bekanta som har pingismässigt bankat skiten ur dig ett flertal gånger, men inte tillräckligt. Min åsikt är till sin utgångspunkt att man skall vinna! Icke desto mindre möter man på motstånd där det på förhand är givet att förlusten kommer att drabba dig. Förluster mot bättre spelare kan vara nyttiga erfarenheter; man lär sig till exempel ödmjukhet. Du, Erik, utgör dock ett undantag från detta mitt vänskpligt framställda exempel.

9:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

men om du nu tycker att man alltid ska vinna, varför skickar sverige ut påläggskalvarna till landslaget till pro tour tävlingar där de ofta inte ens klarar kvalet. De gör det för att de ska lära sig hur tuff konkurrensen är och hur långt de är ifrån världesliten.

12:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag tror att bloggaren tänker mkt av det han säger, tror verkligen inte han har sagt allt han skriver. annars hade nog alla vetat vem han är om han kläcker ur sig såna idiotiska kommentarer.

12:28 PM  

Post a Comment

<< Home