Wednesday, March 01, 2006

Kärringjävel

Under en viktig division 1-match på 90-talet mellan två lag som inte direkt gillade varann var det en tveksam kantboll som diskuterades mellan spelarna som var i 30-årsåldern. Orden blev hårdare och hårdare och helt plötsligt gick den ena spelaren över och började putta på den andra varpå den andras morsa kommer ner från läktaren och skriker "ni beter er ju som småbarn". Sonen till mamman blev ganska förvånad men det värsta var att den andra killen svarade "stick upp på läktaren kärringjävel". Jag är inte riktigt säker på vem som fick poängen till slut.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är inte möjligt att man som mamma skall behöva sitta med och titta på när den 30-årige sonen spelar pingis...
Vilken framtid man går till mötes!

9:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Världsklass!

10:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Blir la Seinäjoki till helgen va?

11:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Käre Erik. Kan du inte hålla ett tränarseminarium under senior-sm. Missade tyvärr safirtävlingen.
Här på SM kan man ju inte studera Köpingsledarna heller, efter som inga spelare från Köping är med... Så lite tips från dig vore inte helt fel

12:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag vill lära mig limma.
Kan Du hålla en kurs under SM Erik

6:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ska vi ta med oss öl till kursen under SM Erik?

Om jag tar med mig en back - får jag rabatt på kursavgiften då?

6:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

När jag mötte Thomas Ballé en gång för hundra år sen i division 1 så var min mamma och tittade på matchen.
Jag fick en nätrullare och Ballé kixade och bollen flög ut ur hagen. Mamma applåderade och ropade "bra"...Ballé gick sakta fram mot henne och sade "Du har varit på pingis rätt ofta du va??"
Riktigt kul!!
Mamma tyckte inte det var riktigt lika kul!

Pingislirare hör ju till det mest lättstörda inom alla idrottskategorier...det är ju inte bara en gång man fått ilskna blickar för att man råkar applådera på "fel" boll. Lätt att få nya åskådare då, tjena...tur det bara är faster greta och halva klass 5b på läktaren under våra elitseriematcher (eftersom de skall få pris i skolcupen) annars hade väl alla pingisspelare fått jätteskallgång eftersom de skulle bli så "störda".

3:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ballè är ödmjuk, så jag tvivlar att detta skulle vara sant........

9:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, det är absolut sant, sen har det väl inget att göra med Baljans ödmjukhet eller inte. Loopa forehand kunde han hur som helst....

9:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

Syfta väl mest på att han skulle sagt nåt om den där jävla nätrullaren!!
Att han hade en stenhård forehand framgick inte i diskussionen...det har jag kommenterat i tidgare inlägg under anan rubrik//ASSO

10:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det var riktigt kul när Anders Snygg och Tomas Ballé lirade dubbel i Haningecupen typ 1832 eKr. Snygg balle till bord nummer 5, en riktig klassiker!

7:52 PM  

Post a Comment

<< Home