Monday, April 03, 2006

Borlänge

En ganska kul grej som hände i Borlänge under 90-talet var när Mikael Appelgren skulle möta en hemmaspelare. En lokal tidning var där för att se "sin" spelare möta en av Europas bästa spelare. Innan matchen frågade man Borlängespelaren om han kände till mycket om Mikael och han radade upp typ 30 fakta om sin motspelare. Efter det frågade journalisten Mikael om han visste något om sin motståndare. "Äpplet" svarade "Nej, har aldrig sett killen förrut". Jävligt bra svar på en jävligt dum fråga.

19 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mats Källberg?

7:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

vem vann

8:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

Han sa samma sak efter torsken mot Månsson på SM i Borås i slutet av 90-talet

12:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Man skulle kunna ha en egen blogg för bara Äpplets kommentarer som han lagt genom åren.

12:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Så jävla trött på det här landet, tror jag tar mina miljoner och drar" efter att konduktören förbjudit honom, J-O och Sven Alert(Sören Ahlén) att spela backgammon i restaurangvagnen på väg till SM i Landskrona.

12:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Respekt, nja, klart jag har respekt för Saive, men jag vet ju att spelar jag bra så vinner jag.
Innan han vann SOC-finalen i Sundsvall.

12:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Jaha, då blev det tre platser över här", sedan Barbro W lämnat sin plats på en trång läktare

12:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Undrar vad äpplet har att säga om
Bloggarn`?
En annan grej slog mig just,,finns det nån mer än Ängby som spelar så mkt "backgammon",? 80-talet på varenda tävling satt det alltid ett gäng och spela.
Var själv med i ett parti mot Daniel frejhammar...solsta träffen
1985..jag förlora stort.Det var inte så likt "china shack" som han sa.

12:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tog du bort inlägget om div 6
och den rullstolsbundna..det var bra gjort Erik...

1:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Daniel Frejhammar, Tefwik Delayah och Per Mattsson (Lasse Mattssons lillebrorsa) var ett lag man var med och mötte i pojklagspokalen typ någon månad efter dinosaurierna dog ut...

Den där Frejhammar var rätt lovande tror jag...

2:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

AHH korrekt, det var även "backgammon" gänget..

Frågan är väl om inte Frejhammar vad mest lovande inom backgammon oxå!!
Hörde att Per avlidit.Är detta verkligen sant? Eller är det inte samma kille vi pratar om.

6:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Och vad gör Lasse ´Mattsson?
Kilar han fortfarande med den yngre av systrarna Waller?

8:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Per Mattson ockuperar fortfarande andraplatsen på blocklistan i Ängby (efter Äpplet såklart). Han såg inte så död ut senast jag såg honom i alla fall.

Patrik Linderoth, Ängby, lär för övrigt vara sverigetopp i backgammon enligt obekräftade rykten...

/ En som vet

10:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

Lasse Mattson har de största lårstockarna i mannaminne.

11:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mats Källberg, nix äpplet borde vetat vem det var jag såg dom mötas i en GP tävling och Källberg pressade honom duktigt, på 80 talet. Sen spelar den där fiskaren för Falun BTK inte Borlänge.

1:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ok, det spelas fortfarande backgammon i Ängby alltså.
märkligt...

7:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nope ingen gammon i ÄSK.

3:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

-"Sluta bolla på min racket, det kan bli bubblor på gummit, Tjock-Zögge"! Sen när blev "Zögge" tjock???

10:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Daniel Frejhammar,Ängby SK här. Råkade snubbla över denna härliga pingisblogg och hävdar fortfarande att chinaschack och backgammon är samma sak. Pingis däremot är något helt annat...

9:37 PM  

Post a Comment

<< Home