Wednesday, April 05, 2006

Europa top-12 för juniorer

En sjuk grej som jag inte kan förklara var när Michael Maze kastade racketen så hårt ner i golvet att den studsade upp så han kunde ta det i handen igen. Jag har tänkt och diskuterat den här händelsen med ganska många och kommit fram till att antingen måste det varit nått med golvet precis där han kastade racketen eller också måste hans stomme varit av något speciellt material. Jag tror mest att det var något med det första. Om det är någon som har den här händelsen på video så skulle jag vilja ni kontaktar mig.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag har men jag har inte din mail.

7:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det fanns ett gäng juniorer för ett par år sen som man nog kan betrakta som experter på området. De preparerade sina rack med några extra lager kantband som i kombination med något för stora plattor gav en härlig svikt. Efter ett tag behärskade de tekniken till fullo. På samtliga underlag ska sägas.

10:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nicht, det var nog en engångsföretelse skulle jag tro..
Läs i genom bloggen, adressen finns där..

10:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ha ha, vi får helt enkelt skriva ihop en kravspec. till Tarkett eller annat företag som tillverkar mattor och ett av kraven måste vara " det skall gå att skicka racketen stenhårt i golvet så att den studsar upp igen"....

Tror Erik vore den rätte att liksom ta tag i den saken. En man med tyngd. Eller studs? :))

8:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

jag vet några som har lyckats med det, inte särskilt svårt. släng bara racket hårt med kanten ner på golvet så studsar den upp. gör den inte det, släng hårdare. har gjort så några ggr när jag blivit lack. aldrig fått kort för det.

1:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

instämmer

10:07 AM  

Post a Comment

<< Home