Monday, April 03, 2006

Privatträning

Jag hade ett sansat samtal med en som är top 15 på tränarrankingen. Han hade fått ett erbjudande om att vara privattränare för en av Sveriges bästa ungdomsspelare på heltid; alltså ungefär på samma sätt som bra tennisspelare har. Jag rådde honom att inte ta jobbet eftersom jag tror att den aktuella spelaren inte har potential att bli riktigt bra. Han höll med men sa att spelarens pappa kommer att dubbla den lön han har nu. Jag svarade att självklart är pengar viktigt men att man måste tänka långsiktigt med ens egen karriär; misslyckas han med den här spelaren så kommer han få svårt att få attraktiva tränaruppdrag i fortsättningen. Hans motargument var att det här kommer att göra honom känd i media eftersom det troligen är första gången det händer i Sverige i pingis. Som sagt, hade det varit en spelare med potential så hade jag tagit jobbet direkt men i det här fallet så kommer det bli ett steg neråt på karriärstegen.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Att du bara orkar Erik!!

Hur kan man vara så slut som människa som du är?????

Sök till en cirkus!!

3:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Erik är bäst! Har aldrig haft så här rolig läsning sen jag fick mina betyg i årskus nio!

6:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

skrämmande

8:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Erik is forever........Han är bäst,smartast och koolast

1:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

vem var spelaren då??

3:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

http://www.koping.nu/shownews.jsp?id=4249

3:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Varför i helvete får de inte spela Poker, det är väl deras fritid och varför ska de hindras göra det, bara för att det är en "pingisskola". Vad är problemet?

4:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sören ahlen försöker bara skydda sitt eget namn förstås.Vad är det för fel att spela lite poker??sören ahlen spelade själv allt från poker till backgammon.Poker är nog bra för pingisen,det gäller att vara iskall när det gäller.Många stora pingisspelare spelar lite grand.

11:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

J-O kanske

7:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

Snacka om drömjobb!!!

6:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Undrar vart den där tränarrankingen är publiserad...

Nån som vet???

6:07 PM  

Post a Comment

<< Home