Sunday, May 14, 2006

Lovande tränare

Jag är sedan ett par år mentor för tre av Sveriges mest lovande tränare. Jag pratade med en av de efter första dagens spel i USM i Eriksdalshallen och hans uppfattning var att flera av de bra spelarna hade problem att dra forehand raka vägen efter att bollen passerat högsta punkten. Jag förklarade för honom att det här problemet funnits länge och vilka övningar han kan använda för att hans spelare ska kunna träna på just detta.
Maila mig inte angående att få mig som mentor då jag inte vill ha fler än tre spelare (även reservkvoten på tio man är fylld).

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

va tycker du om dubbel skrällarna tex göthenberg harrysson som gick te kvarten å nilsson magnasson?

10:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

varför var inte du uppe och pratade idag när de showade.
du e inte så stor inom svensk pingis, inte ens inom sthlms pingis.
du fick inget pris, du fick inget beröm, ingenting. du e en skugga.

2:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

ganska ointressant svensk ungdomspingis.Slöa bortskämda är de flesta.Finns inte en enda som kan bli något inom svensk U-pingis f.n.tyvärr.Vem kan utmana timo boll eller kineserna om 2 år inom svensk ungdomspingis??

8:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

På sikt tror jag att Hampus Söderlund, Anthony Tran och Alexander Franzen har bra förutsättningar att bli bra seniorspelare.

10:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Riget pumpar ut USM-medaljörer...

10:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

mmmm..va på usm i helgen..inte en ända glad min från dom segrarna jag såg..typ fram å tacka för matchen...inget mer...va var glädjen?

11:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

Simon va fett glad när han slog cp:t Översjö i finalen. Förresten sög jäveln som dömde P15 finalen. Översjö dampade fett mycket utan att få gult kort. Och så skyllde han ifrån sig mot publiken som han tyckte lät för mycket. Kan man ite klara av publiktryck ska man inte satsa på någon idrott

1:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

ok...den finalen missa jag..åkte hem före...men i övriga finaler som jag såg INGEN GLÄDJE ALLS EFTER VINST..om en annan skulle vinna sm så skulle jag iaf skrika nåt typ JAAAAAA..dåligt å skylla på publiken...håller med dig där..

1:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vill bara säga att många ungdomar läser denna sida. Att då skriva att ingen av dessa ungdomar kan bli något och att dom är slöa osv är ett direkt hån mot alla fina ungdomar som satsar på pingis.

Jag skulle vilja säga som så att det finns en hel massa mycket duktiga spelare som var på USM 12 15 i Eriksdalshallen. Så ni ungdomar som läser detta stå på er och tro på er själva, jag tror på er, och låt inte "ett" dumhuvud försöka sänka er. Ni är bäst.

7:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Varför pratar ingen om F 12 finalen ??

Den bästa flickmatchen jag någonsin sett...

Loop loop hela matchen go karin Lundin go moskovits

10:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, då får man väl tacka Andreas alias Erik för en mycket läsvärd blogg! Hoppas att du återkommer någon gång i framtiden med en ny blogg!

12:12 PM  

Post a Comment

<< Home